[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 3 - ( 3-1397 ) ::
جلد 2 شماره 3 صفحات 39-55 برگشت به فهرست نسخه ها
تعهد عرضه کننده به اطلاع رسانی در قبال مصرف کننده در پرتو مطالعه تطبیقی
احسان لطفی
دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران،
چکیده:   (228 مشاهده)
تردیدی نیست که حق دستیابی به اطلاعات در خصوص کالاها و خدمات از جمله حقوق اولیه
و اساسی مصرف کننده است. امروزه این حق به دلیل نگاه ویژه به مقوله حقوق مصرف و لزوم
حمایت هر چه بیشتر از مصرف کننده در روابط پیچیده صنعتی و اقتصادی، اهمیتی دوچندان
یافته و لذا در اکثر نظام های حقوقی، تعهد به دادن اطلاعات به مصرف کننده، به عنوان یکی
از تعهدات عرضه کننده مورد شناسایی و تاکید قرار م یگیرد. این تعهد موضوعاتی چون نحوه
استفاده از کالا، عیوب و خطرات آن و یا ارشادات و مشاوره های مورد نیاز مصرف کننده را در
بر م یگیرد. در این مقاله برآنیم تا ضمن ترسیم تعهدی مبنی بر دادن اطلاعات برای عرضه
کنندگان کالا و خدمات در برابر مصرف کننده، ابعاد مختلف این تعهد و نیز ضمانت اجرای ناشی
از نقض آن را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم.
واژه‌های کلیدی: واژگان کلیدی: مصرف کننده، عرضه کننده، تعهد به دادن اطلاعات
متن کامل [PDF 273 kb]   (45 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۷/۳/۲۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


لطفی احسان. تعهد عرضه کننده به اطلاع رسانی در قبال مصرف کننده در پرتو مطالعه تطبیقی. 1. 1397; 2 (3) :39-55

URL: http://malieh.dmk.ir/article-1-52-fa.html



دوره 2، شماره 3 - ( 3-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حقوق و مالیه Knowledge of Law and Finance
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781