[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 4 - ( 6-1397 ) ::
جلد 2 شماره 4 صفحات 51-67 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی روند تکاملی مبنای مسئولیت مدنی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا در حقوق انگلیس تا سال 2015 و مقایسه آن با حقوق ایران
سید ابولقاسم نقیبی، خدیجه شیروانی ، محدثه زاهری
دانشگاه شهید مطهری.
چکیده:   (29 مشاهده)
قانون گذار انگلیس در قانون حمایت از حقوق مصرف کننده مصوب 1988 و نیز قانون حمایت از
حقوق مصرف کننده مصوب 2015 مسئولیت محض را به عنوان مبنای مسئولیت مدنی تولیدکننده
پذیرفته است. در حقوق ایران بین حقوقدانان در خصوص اینکه مبنای انتخابی قانون گذار در قانون
حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب 1388 چیست اختلاف نظر است. به نظر می رسد که نظر
آن دسته از حقوقدانانی ترجیح دارد که معتقدند نظر قانو نگذار بر مسئولیت محض نبوده است؛
چرا که اولاً در این قانون علاوه بر اینکه هیچ اشاره ای به مسئولیت محض تولیدکنندگان و عرضه
کنندگان نکرده است با به کارگیری واژ ههایی نظیر متخلف ذهن را بیشتر به سمت مسئولیت مبتنی
بر تقصیر سوق م یدهد.
واژه‌های کلیدی: مسئولیت، مبنای مسئولیت، حقوق ایران، حقوق انگلیس
متن کامل [PDF 250 kb]   (20 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۷/۶/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۶/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۶
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


نقیبی سید ابولقاسم، شیروانی خدیجه، زاهری محدثه. بررسی روند تکاملی مبنای مسئولیت مدنی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا در حقوق انگلیس تا سال 2015 و مقایسه آن با حقوق ایران. 1. 1397; 2 (4) :51-67

URL: http://malieh.dmk.ir/article-1-61-fa.html



دوره 2، شماره 4 - ( 6-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دانش حقوق و مالیه Knowledge of Law and Finance
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3764