با نگاهی به اطـراف خـود در مـی یـابیم کـه خـدمات بـه صورتی وسیع گسترش یافته و هیچ اقتصادی نمیتواند بـدون خدماتی چون حمل و نقل ارتباطات، بیمه،مالیات ، آموزش و پرورش و بانکداری به حیات خود ادامـه دهـد . بـا توجـه بـه اهمیـت مبحث کیفیت خدمات (به ویژه خـدمات مالیاتی ) و همچنـین رویکرد مشتری گرایی و مشتری محوری که در سالهای اخیر در بحث بازاریابی عنوان شده اسـت نیـاز اسـت کـه در ایـن خصوص راهکارهای اجرایی اتخاذ گردد. مقالۀ حاضر حاصـل تحقیقی میدانی است که هدف از آن سنجش کیفیت خدمات ارائه شده توسط سازمان امورمالیاتی و نیز بررسی ارتباط بین کیفیت خدمات مالیاتی با رضایتمندی مودیان مالیاتی بـوده اسـت . بالا بردن رضایت مودی و وفادارکردن او عنصری مهم و اساسی در سازمانها است. برای این منظور، با استفاده از ادبیات پژوهش عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری شناسایی شده است. امروزه اندازه گیری و تعیین سطح رضایت مشتریان سازمانها به یکی از دغدغه های اصلی مدیران آنها بدل گشته است. موفقیت تمام سازمانها و موسسات، اعم از تولیدی یا خدماتی، انتفاعی یا غیر انتفاعی و دولتی یا غیر دولتی، تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که یکی از مهم ترین آنها رضایتمندی مشتریان به منظور نیل به تعالی در کسب و کار و درآمدزایی است. امروزه، تأمین رضایت مشتری یکی از الزامات اساسی نظامهای مدیریت کیفیت و مدلهای تعالی است . هر سازمانی از جمله سازمان امور مالیاتی کشور، خواستار ارائه خدماتی است که رضایت مودیان را فراهم سازد. چرا که سطوح بالاتر رضایت مودیان، منجر به ایجاد وفاداری بیشتر در آنان می گردد. در این تحقیق ضمن معرفی مدلهای موجود در زمینه شاخص رضایت مشتری به بررسی تاثیر اعتماد از ابعاد بازاریابی تعاملی بر رضایت مشتریان (مودیان مالیاتی) ، پرداخته شد . در نهایت، مدل بر مبنای پرسشنامه ای که حاوی 15 سوال است و در اختیار 384 نفر از مودیان مالیاتی ( اشخاص حقیقی و حقوقی) اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی قرار داده شد، مورد سنجش قرار گرفت. پس از جمع آوری اطلاعات جهت تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و لیزرل استفاده گردید که در نهایت 2 فرضیه تحقیق رد نشدند.
shahabfar M. Investigation impact of interactive marketing and Its Impact on tax payers (case study : urmia Tax Administration). Journal title 2022; 6 (19) :5-31 URL: http://malieh.dmk.ir/article-1-255-fa.html
شهاب فر مهران. بررسی تاثیر بازاریابی تعاملی بر رضایت مودیان مالیاتی شهرستان ارومیه. عنوان نشریه. 1401; 6 (19) :5-31