نقش میانجی گری اعتماد به کارکنان در رابطه عوامل سازمانی با پیشگیری از فساد مالی در مدیران دستگاههای نظارتی استان همدان
|
معصومه سلیمانیان* |
دیوان محاسبات همدان |
|
چکیده: (2458 مشاهده) |
دستگاههای نظارتی وظیفه سنگین رسیدگی و حسابرسی کلیـه حـسابهای وزارتخانهها، مؤسسات، شرکتهای دولتی و سایر دستگاههایی را کـه بـه نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده میکنند، به عهـده دارد. از اینرو هدف اصلی از پژوهش حاضر، تبیین نقش میانجیگری اعتماد به کارکنان در رابطه عوامل سازمانی با پیشگیری از فساد مالی در مدیران دستگاههای نظارتی استان همدان میباشد. پژوهش حاضر به صورت موردی و در دستگاههای نظارتی استان همدان انجام شده است. نمونه آماری پژوهش شامل 59 پرسش شونده است که از میان مدیران و کارشناسان دستگاههای نظارتی استان همدان میباشند و به روش تصادفی طبقهای انتخاب شدهاند. نتایج حاصل از تحلیل مدل مفهومی پژوهش، حاکی از تأثیر مثبت و معنادار عوامل سازمانی بر پیشگیری از فساد مالی در دستگاههای نظارتی استان همدان، میباشد. در عین حال، یافتهها نشان داد که عوامل سازمانی، اعتماد به کارکنان را تقویت نموده است. این در حالی است که مطابق با یافتهها، اعتماد به کارکنان، نقش مؤثری در پیشگیری از فساد مالی در دستگاههای نظارتی استان همدان، نداشته است.
|
|
واژههای کلیدی: عوامل سازمانی، اعتماد به کارکنان، فساد مالی، دستگاههای نظارتی |
|
متن کامل [PDF 497 kb]
(621 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|