تردیدی نیست که حق دستیابی به اطلاعات در خصوص کالاها و خدمات از جمله حقوق اولیه
و اساسی مصرف کننده است. امروزه این حق به دلیل نگاه ویژه به مقوله حقوق مصرف و لزوم
حمایت هر چه بیشتر از مصرف کننده در روابط پیچیده صنعتی و اقتصادی، اهمیتی دوچندان
یافته و لذا در اکثر نظام های حقوقی، تعهد به دادن اطلاعات به مصرف کننده، به عنوان یکی
از تعهدات عرضه کننده مورد شناسایی و تاکید قرار م یگیرد. این تعهد موضوعاتی چون نحوه
استفاده از کالا، عیوب و خطرات آن و یا ارشادات و مشاوره های مورد نیاز مصرف کننده را در
بر م یگیرد. در این مقاله برآنیم تا ضمن ترسیم تعهدی مبنی بر دادن اطلاعات برای عرضه
کنندگان کالا و خدمات در برابر مصرف کننده، ابعاد مختلف این تعهد و نیز ضمانت اجرای ناشی
از نقض آن را مورد بررسی و واکاوی قرار دهیم.